Weer in de opbouw

Trimergo (www.trimergo.nl) is een handig hulpmiddel om meerdere projecten te plannen en te bewaken: we gaan dit bij SP nu als pilot gebruiken. Ik ben heel benieuwd hoe snel het spelen over gaat in het daadwerkelijk operationeel gebruiken (heel snel verwacht ik!).

Vervolg met Headhunter: Het resume is goed gevallen. Mijn contactpersoon bespreekt het maandag met zijn partner. Het traject bij het bedrijf in kwestie is net opgestart, dus ik ben (een van) de eerste. Zijn vraag wat goed en minder sterk in mijn ervaring past bij de vraag van het bedrijf heb ik beantwoord met: enige minder goede fit, is de ontbrekende daadwerkelijke ervaring in programma’s van die grootte (80M en meer), en verder zie ik een fit op eigenlijk alle criteria. Ik ben benieuwd.

Anky vroeg mij: Eigenlijk ben ik benieuwd naar je (positive) verhaal waarom je nu een andere stap gaat maken?

Dit beantwoord ik nu ongeveer als volgt: Voor het faillissement was er een duidelijke visie en drive van het hele MT en directie om tot een beter bedrijf te komen; we werkten enthousiast samen en de verbeteringen waren zichtbaar. Gedurende het faillissement is knetterhard met name door het NH90 team doorgewerkt. De verwachtingen bij de overname door Stork waren positief; een meer professionele en duidelijke besturing van het bedrijf. Maar dit bleef uit, naar mijn idee omdat vrijwel het hele MT en natuurlijk de directeur werden vervangen, de nieuwe mensen uit Stork minder de drive hebben om het bedrijf te verbeteren en meer op eigen carrière uit zijn. Hierdoor is het minder en minder leuk geworden omdat ieder voor zich bezig was, en ik heb aan werkzaamheden opgepakt wat bleef liggen bij anderen. De komst van de definitieve nieuwe directeur op 1 november bracht een ieder terug in de realiteit – we deden het niet goed. De nieuwe directeur ging zijn eigen team formeren. Ik vind het jammer dat het zo is gelopen…no hard feelings (ook al heb ik die). En op zoek naar de volgende uitdaging.

Het is wat lang, en nog te veel klagen misschien, maar dit lijkt me wel de richting.

This entry was posted in Organisaties. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

